HIZKUNTZA:
Ikerketek zein hezkuntza-praktikek gero eta nabarmenago aitortu dute ikastetxeetako zuzendariek eta, hedaduraz, zuzendaritza-taldeko gainerako kideek zeregin garrantzitsua dutela, bai antolaketari eta kudeaketari dagokienez, bai hezkuntza-erantzunaren kalitatea etengabe berritzea eta hobetzea sustatzen duten alderdiei dagokienez. Gaur egun, badirudi eskola-zuzendaritzaren garrantzia eztabaidatik kanpo dagoela. Ez dago ebidentzia hori ukatzeko gai den ikerketarik, ebaluaziorik edo praktikarik.
Otsailaren 28ko 29/2023 Dekretuak, Hezkuntza Sailaren titularitatea duten unibertsitatez kanpoko ikastetxe publikoetan zuzendaritza-eginkizunerako sarbidea, prestakuntza, ebaluazioa eta jarduera horren aintzatespena eta hura osatzen duten karguen kargu-uztea arautzen ditu.
29/2023 Dekretuari buruzko infografia interaktiboa
zuzendariaren eskumenak 3. artikuluan ikusi
Bere eginkizunak eraginkortasunez betetzeko, XXI. mendeko eskola-zuzendaritzak konpetentziak (ezagutzak, trebetasunak eta jarrerak, modu integratuan erabili behar direnak) eta lidergo-estiloak behar ditu, hezkuntza-testuinguru eta -erronka berriei erantzuteko estrategia berriak bultzatzeko. Horri dagokionez, Ikaskuntzako eta Hezkuntza Berrikuntzako zuzendariaren 2024ko ekainaren 6ko EBAZPENAK, zuzendaritza-eginkizuna betetzen hasteko prestakuntza-programa espezifikoari buruzko prestakuntza-ikastarorako deialdia egiten duenak, I. ERANSKINEAN ezartzen du zuzendaritza-funtzioaren marko konpetentziala.
zuzendaritza-funtzioaren marko konpetentziala
Beraz, eskola-zuzendaritza bat behar da, hezkuntza-komunitateko kide guztiak helburu komunak lortzera motibatzeko gai izango dena, aurreikusitako xedeak erdietsi eta bereziki ikasleen hezkuntza-arrakasta zein pertsonala lortzeko. Horretarako, Beharrezkoa da zuzendaritza-talde egonkorrak proiektu komunitario eta kolektibo baten lider bihurtzea, ikaskuntzen kalitatea eta etengabeko hobekuntza bultzatzeko.
«eskola-zuzendaritza» monografikoa by zuzendarinet
Azkenik, Dekretuaren IV. kapitulua zuzendaritza-funtzioaren ebaluazioari buruzkoa da. Horretarako, 2012ko maiatzaren 25eko AGINDUAK, Hezkuntza Sailaren mendeko unibertsitateaz kanpoko ikastetxeetako zuzendarien ebaluazio-prozesuaren helburu eta ezaugarriez gain, haren dimentsioak eta ebaluazio-irizpideak ezartzen ditu.
«dimentsioak eta ebaluazio-irizpideak» ikusi